99% סטופ מושן: סרט קמפיין למיקרו- ארנק

סרטון אנימציה שנוצר לטובת קמפיין הקיקסטארטר לארנקים הדקים במיוחד של חברת PAPEREWALLET, שכבר בשעות הראשונות לעליית הקמפיין השלימה את יעד הגיוס שלה. הארנק, בגודל של כרטיס אשראי, עשוי מחומר מיוחד ועמיד. לארנק עיצובים יחודיים שנוצרו על ידי יותר מ-100 אמנים מכל העולם. את הסרטון עבור הקמפיין יצרו צוות של אנשים מוכשרים:
"ההחלטה בפרוייקט הייתה לבנות צוות חזק ומקצועי מצד אחד, אבל עם אפשרות לדיאלוג יצירתי משותף מהרגע הראשון." מספר קובי ווגמן, במאי ואנימטור."טל הרדה ניהל אומנותית את כל הפן הויזואלי והסגנוני, אבל מהר מאוד צללנו לעבודה משותפת על קונספטים שונים, תסריט וסטוריבורד. אני הייתי אחראי על הקונספט, בימוי, אנימציה, עריכה וקומפוזיטינג. בהמשך הצטרף יהונתן אופרת, התסריטאי שלנו, מהר מאוד השיח התגלגל לפיתוח קונספטים שונים להצעה ללקוח. לאחר האישור של הכיוון הרצוי, לאורך כל הפרה-פרודקשן, שלושתנו שיחקנו בפינג פונג יצירתי עד לשהגענו לתסריט והסטוריבורד סופיים. בשלב ההקמות של הסט הצטרפה אלינו הדס גולן, אמנית ואנימטורית, שעזרה בכל ההקמות ולאורך הצילומים.
נעם אופיר (Soul Supreme), ניצח על המוזיקה, הפוליז והמיקס הסופי. חיפשנו ביחד את הסאונד הנכון, משהו אייטיזי מצד אחד אבל גרובי וקליט מצד שני כדי שכולם יצאו את עצמם מנענעים את הראש בסוף הפרסומת. אורי קדישאי וניק ספיבק דאגו להקלטות של הוייסאובר. תודה ענקית לאביב כהן על העזרה לאורך כל התהליך "
ארנקי PAPERWALLET - אמנות בכיס הקטן.

ארנקי PAPERWALLET - אמנות בכיס הקטן.

"בשוט הראשון הצגנו איך כל עולם האומנות (הגלריה) נכנס לתוך הכיס, מפה לשם מצאנו את עצמנו אוצרים תערוכה מיניאטורית. הסט היה בגודל של כמטר על מטר, עשוי מקרטון אפור עם ציפוי נייר. חישמלנו אותו עם לדים ופילטרים שונים במיוחד כדי לייצר תאורה מעניינת בתוך החלל."
צילום מתוך הסרטון

תערוכה מיניאטורית: צילום מתוך הסרטון

ואיך צילמתם את מנהרת גזרי הנייר?
"בשוט הזה שאפנו לייצר תחושה שואבת ומטלטלת. היה חשוב לנו לייצר מעבר ממקום אפל ומתוסכל לאור בקצה המנהרה. ברמה הטכנית בנינו מתקן של פח מלא בגזרי ניר ושאריות נוספות והעברנו דולי דרכו, בפוסט שכפלנו את התנועה כדי לייצר את אפקט המנהרה. הכל כמובן עם שילוב של תיקוני צבע כבדים ואפקטים נוספים."
מנהרת גזרי הנייר. צילום מתוך הסרטון

מנהרת גזרי הנייר. צילום מתוך הסרטון

בטח נתקלתם גם באתגרים בדרך...
"החלק המאתגר היה ניסיון מגוחך להצליח לצלם את כל ההפקה ב-3 ימים, לקח בסופו של דבר 4 וחצי. הניסיון לשלב את כל הראשים היצירתים שעמלו ביחד ולנצח על הכל כדי שבסופו של העבודה תרגיש אחת ולא בליל של רעיונות מגניבים היה מאתגר ולימד שיעור חשוב מאוד (שלטעמי מתפספס בתעשיית האנימציה המקומית) והוא שיתוף הפעולה כמו שנהוג בתעשיית הקולנוע. החלוקה של צוות לבעלי תפקידים ברורים מאוד מייצרת את האפשרות להתעלות על היכולות שכל אחד יכול לעשות לבד ולייצר עשייה משותפת ופורה, ובעיקר להרים את איכות ההפקה פלאים." וככה נראו הצילומים:  
אז מה הוא האחוז הבודד בסרטון שלא צולם בסטופ מושן? האם הייתה לכם התלבטות לגבי הטכניקה?
"הברווזים, כי למה להוסיף אנימציה כשצעצוע כבר זז בעצמו כמו שאתה רוצה?
לגבי הטכניקה לא הייתה ממש התלבטות, הרגשנו שהאופי של החברה מאפשר אווירה קולאז'ית ולכן בחרנו לייצר ריבוי ויזואלי ולהנות מכל התהליך."