OUR UNIVERSE – סרט בהפקה

OUR UNIVERSE הוא סיפור אהבה ומדע בדיוני, שמושפע מזאנר הפנטסטי כמו הסרט "סטלקר" של טרקובסקי. זהו סרט לייב אקשן המשלב אפקטים ויזואלים ליצירת עולם פנטזיה.

Low angle forest

בימאית ויוצרת הפרוייקט היא סופי גוטמן, שעל סרט הגמר שלה מ -2013 כתבנו כאן.  גוטמן היא בימאית שמתגוררת בצרפת והסיפור האישי שלה הוביל לרעיון לסרט הקצר, הנמצא עכשיו בשלבי הפקה. היא מספרת:
"הכל התחיל כשהייתי בפסטיבל התסריטאים בואלנס שבצרפת. עשיתי פיץ' לפרויקט אחר וניגש אלי תסריטאיי שהתעניין בדימויים שאני יוצרת. זה היה אדריאן קורט ומאז התחלנו לכתוב את הסיפור. במהרה גילינו שכל אחד מאיתנו נמצא בזוגיות יוצאת דופן- בזוג מעורב. אני, ישראלית עם בן זוג צרפתי והוא צרפתי עם בת זוג מסין. יש משהו יוצא דופן במערכת יחסים כזאת, אתה חייב ללמוד לחיות עם ההבנה שהבן זוג יכול להחליט לחזור יום אחד לארץ המקור שלו. המערכת יחסים אוהבת כמה שלא תהיה נמצאת כל הזמן בסכנה של התפוררות. מתוך הרגש הזה נולד התסריט:
אליקיה היא פסלית עץ מאפריקה שחיה עם בן זוגה טום בצרפת. מזה שלוש שנים אין לה הצלחה מקצועית – הפסלים הענקיים שלה לא מושכים אף אחד והיא מחליטה לחזור לקונגו מבלי לספר לבן זוגה. לפני הטיסה שניהם יוצאים להליכה ביער משונה מחוץ לעיר, מהר מאוד טום מגלה שהיא עוזבת. הכל מתפוצץ ובני הזוג תוקפים ומאשימים אחד את השני. היער סביבם ממשיך להשתנות ובלי לשים לב הם חוצים לתוך אזור על טבעי – אנומליה שמובילה ליקום מקביל. מתוך כעס כל אחד ממשיך לכוון אחר והם נפרדים. במהרה המציאות מתגלה כיותר ויותר מסוכנת…  האם הם ימצאו אחד את השני בתוך המבוך האינסופי, והאם הם ישארו ביחד?"

alien plant

הצוות נמצא כרגע במשא ומתן עם חברת הפקה, והסרט נמצא בשלבים מתקדמים מבחינת ההכנה לצילומים.

"עד היום הצלחנו לאסוף צוות מעולה ומקצועי שמאמין בפרוייקט." מספרת גוטמן. " על הצילום אחראי הצלם הסיני זי ליי זאנג שמגיע מרקע רחב של קולנוע. יצא לי להשתתף בפרויקט אחר שהוא עבד עליו וככה הכרנו. אני מאוד מתרגשת מזה שהוא משתתף בפרוייקט כי הגישה היצירתית והרגישה שלו תעזור לבנות את האווירה של הסרט בכלל פריים. כחלק מגישה ציורית ויותר אינטימית זו הוא יהיה אחראי גם על תיקוני הצבע של הסרט. יש לי את הכבוד וההנאה לעבוד עם השחקנית קייג' קגמה שמתאימה מאוד לתפקיד אליקיה. עשינו קאסטינג קצר לתפקיד והיה ברור מההתחלה שמצאנו את האדם הנכון. היא מגיעה מרקע רחב של עבודה בתאטרון – ועבדה אפילו עם אריאנה מנושקין מתיאטרון השמש של פריס. עם המלחין, ג'יל מונפורט עבדתי על פרויקט קודם (שנמצא בשלבים מוקדמים של הפקה) והוא מגיע מרקע של תאטרון, הוא יוצר ומלחין יצירות מקטעי סאונד טבעיים בשביל תאטרון, מחול וקולנוע. לסרט שלנו הוא יקליט סאונדים של רוח ויער מסוגים שונים וייצור מתוכם קומפוזיציה חדשה. הוא יעוות אותם וישנה אותם כדי להלחין את החלל של העולמות המקבילים. אדריאן קורט התסריטאי, כותב לסרטים קצרים ולסרטים באורך מלא בעיקר בג'אנר הפנטסטי והדרמה. הנושא של טיול ביערות וחיפוש עצמי חוזר ביצירות שלו לעתים קרובות."

ההשראה לסרט היא סרטיו של אנדרי טרקובסקי כמו "סטלקר" ו"מראה". 

"מה שהיה לי חשוב לקחת "סטלקר" היה הצבעוניות הדהויה ועיוות החלל. משוט אחד לאחר הצופה לא שם לב איך הוא עובר מיקום אחד למשנה. החל מסצנת היער הרגועה וכלה בחדר הריק המכוסה חול. ע"פ אותו עיקרון בסרט שלנו "שני יקומים" הצופה יעבור מנוף אחד למשנהו בלי לשים לב. שלושת הסביבות בהן נצלם את הסרט נמצאות ביער FONTAINEBLEU שליד פריס. האחת יער ירוק אירופאי, השנייה עליות ומורדות מכוסות בסלעים והאחרונה היא גבעה ריקה מעצים, יבשה ולבנה, המזכירה את הנוף על הירח."

הסרט יכלול עולם פנטזיה עשיר המשלב מאט פיינטינג. 

"הציורים של הקונספט נולד מתוך התהליך הרגשי של הדמות. בהתחלה אליקיה נמצאת בבטחה בתוך היער המואר ובזרועותיו של טום. לאט לאט, ככל שהיא מתרחקת ממנו היא נכנסת לתוך חלל זר שהולך וחושף אותה לכל ארבעת הרוחות. לבסוף היא נמצאת עומדת מול חלל ריק בלי עצים ובלי מסתור.

PLANETES ETRANGERS signe low rez

מבחינה טכנית אני אשתמש בטכניקת מאט פיינטינג שתשלב ציור של קונספט עם ווידאו של השחקנים. מכיוון שמדובר בסרט דל תקציב אנחנו נשתמש באמצעים מאוד פשוטים כדי לפרש את הציור. ובנוסף, לאלמנט הפנטזיה בסרט,  ניצור סידרה של צמחים ופטריות מעולם אחר."

האם באירופה יש יותר אפשרויות להקים פרוייקט כזה מאשר בארץ?

מבחינת קולנוע לייב אקשן התעשייה בארץ מעולה ויש אנשים מאוד יצירתיים, כמו למשל מספר יוצרים שאני מכירה מסם שפיגל. אני לא חושבת שיש הבדל מבחינת האפשרויות, ההפך בארץ קולנוע הלייב אקשן פחות קונפורמיסטי כי זאת תעשיה צעירה. בצרפת כדי לקבל מימון קיים תהליך בירוקרטי מסובך.

אז כל מה שנותר לנו הוא לאחל לצוות המון הצלחה, הם כבר מוכנים לצילומים וכל מה שנותר להם הוא להמשיך את קמפיין גיום ההמונים לתמיכה בפרוייקט, שהתחיל באופן מעולה וזכה לתמיכה גם מהארץ וגם מצרפת.