אות קין – צור אדרי- מורדכוביץ'

אות קין. נווד במדבר יהודה נרדף ע"י עברו.

צור אדרי- מורדכוביץ' יצר את הסרט הזה בשנה א' (!) ללימודי האנימציה בבצלאל, 2016. הוא מספר על עצמו שהוא "אנימטור במקרה"  וכלל לא התכוון ללמוד אמנות.

צור אדרי- מורדכוביץ': "הסרט עבר הרבה תהפוכות, אבל הכיוון הארכאולוגי תמיד היה שם. זה נושא שאני מתעסק בו כמעט בכל העבודות שלי, במיוחד כי זה היה כיוון הלימודים המקורי שלי. ארכאולוגיה של המזרח התיכון ליוותה אותי מתחילת הדרך בבצלאל, אחרי שהחלטתי לדחות את לימודי הגאולוגיה והארכאולוגיה (כן, אני אוהב סלעים) לטובת אנימציה."
1otpwy3
הסרט התחיל להרקם בתערוכה  "פנים אל פנים – המסכות העתיקות בעולם" שהוצגה במוזיאון ישראל. התערוכה הציגה קבוצת מסכות אבן נדירות בנות 9,000 שנה שנמצאו בארץ ישראל וסביבתה. המסכות הללו הן דיוקנאות האדם העתיקים ביותר שידועים לנו כיום.

היכנסו לסיור וירטואלי בתערוכה  (מומלץ!)

צור אדרי- מורדכוביץ': "הביקור בתערוכה השאיר עלי חותם עז. כאשר ניגשתי ליצירת הסרט, המסכות השתלטו עלי כמעט בלי שהתכוונתי… ישבתי מול המסכות, גיליתי שלכל אחת יש אישיות משלה והתחלתי לפתח להן סיפור קטן.  כל מסכה הפכה לדמות וקיבלה צבע, ומה שקורה להן קשור גם לקונוטציות של הצבע שלהן."
13392022_1742009446015568_4132818253720456380_o

עיצוב דמויות ראשוני וחלוקה לצבעים

ומדוע בחרת בצבעוניות הספציפית ?
הצבעוניות הייתה הקו המנחה היחיד שניתן לנו ליצירת הסרט: שחור-לבן-אדום-צהוב.  לקחתי את האדום והצהוב לגוונים של אוכרה כדי להתאים לכיוון הפרה-היסטורי. מבחינת העיצוב הכללי יש השראה גם מsamurai jack, הסדרה הכי יפה ביקום המוכר, במיוחד ברקעים.
xoyztle
האם תרצה להוסיף עוד משהו? 
כן! יוצרים, גם בבצלאל וגם מחוץ לו, ובמיוחד באנימציה, צריכים לדעת איך לצאת מגבולות התחום. רב תחומיות היא לדעתי המפתח לסרטים מעניינים, וצריך כמה שיותר להתעסק בדברים מחוץ לאמנות ולאוורר קצת את המוח.
ובלי קשר, ממש מפתיע אותי שאנשים מתחברים לסרט, ממש לא ציפיתי לכזאת התעניינות, שפתאום השטויות הקטנות שלי מעניינות אנשים… הזוי, וכיף, וממש ממש מגניב. וקצת מפחיד. תודה!