Head on – ליאור בן חורין

לעומת סרטי סטודנטים רבים שנעשים מתוך רצון לספר סיפור, סרט זה נוצר מתוך הרצון להעביר לצופים חוויה-  והוא בהחלט מצליח בזה.

זה הזמן להתיישב בנוח על הכסא, לקחת נשימה עמוקה ולהכנס לטריפ הנפלא של "Head on" סרט הגמר של ליאור בן חורין מבצלאל, 2011.

בסרט המיוחד הזה, ליאור בן חורין מנסה לעביר תחושה של ״טריפ״ מתמשך, ואת ההרגשה של ״ללכת עד הסוף״, בלי רצון או יכולת לעצור.

 

הרכבת מגיעה מן המדבר הריק אל עולם מלא ועמוס. ליאור מספר על ההשראה לעולם הזה: 

"העיר בסרט מייצגת עולם שאין ממנו דרך חזרה, מפתה ומסחררת, שהמפגש עימה מוביל בהכרח להתפכחות.
ניסיתי לייצר עיר שהיא מצד אחד סופרמודרנית עם גורדי שחקים עצומים, מחלפים ואורות נאון מהבהבים, ומצד שני מאוד ברורה, עם אזור מרכזי אחד, שמהווה בעצם את נקודת המפנה במסע.
ההשראה למרכז העיר היא הארכיטקטורה של פריז ושער הניצחון, ויתר העיר עוצב בהשראת טוקיו ומנהטן.

ההשראה התוכנית, הצבעונית והעיצובית נשאבה מיצירות שמאוד השפיעו עליי, כל אחת בדרכה, כמו אודיסאה בחלל 2001 של סטנלי קובריק . הסרט Enter the Void של ג׳ספר נואה, והקליפ Star Guitar של מישל גונדרי. הסוף של Head on  הוא מחווה לאודיסאה בחלל כמובן."

 

במה כרוכה העבודה על סרט כזה? 

בתלת מימד אנחנו בעצם בוראים עולם שלם מאפס, וכדי שהאפשרויות יהיו למעשה ׳בלתי מוגבלות׳, עלינו לעבוד קשה יותר בשלב התכנון ויצירת החומרים בהם נשתמש בהמשך.
ההפקה מורכבת ממספר שלבים, שחלקם תלויים אחד בשני, וחלקם מתרחשים במקביל:
פיסול ובניית מודלים, יצירת חומרים וצבעוניות של העולם, בניית ׳שלדים׳ כדי שנוכל להזיז את העולם שלנו, בניית תאורה, צילום, אפקטים מיוחדים, אנימציה ולבסוף חיבור כל האלמנטים יחדיו.
לשלב האחרון קוראים ׳קומפוזיטינג׳, ובסרטון הברייקדאון אפשר לראות את השלב הזה על מספר סצנות מהסרט.
תחילה רואים את העולם כפי שהוא מפוסל, ואז מתווספים עליו צבעים, תאורות, אבק ועשן, עיוות של המצלמה, תחושה של עומק שדה, טשטוש שנובע מהמהירות, שינויים בצבעוניות ועוד, כדי להגיע למראה הסופי:

 Head on – Compositing breakdown

 

מה היה תהליך העבודה על המוזיקה?  

"יצירת הפסקול היתה מאתגרת מאוד. מיד כשהיו לי מספיק ציורים בסטוריבורד, התיישבתי לכתוב סקיצה מאוד ראשונית של סאונד, רק כדי לייצר אנימטיק ראשוני. עם הסקיצה הזו הלכתי לנדב רביד (מגיש תכנית הרדיו ׳הקצה׳, יוצר מדהים ומנהל גלגל״צ היום) וביקשתי ממנו לנסות להפוך
אותה ליצירה מוזיקלית ברוח הרעיון.
בזמן הזה ייצרתי את המסלול (ברמה של לייאאוט) שעליו הרכבת נוסעת, שכלל בתוכו את כל נקודות המפנה בסרט, ושצריכותשיהיו להן ביטויים בפסקול.
בכל פעם שקיבלתי סקיצות מנדב, התחלתי להסיע מצלמה על גבי המסלול, עד שמצאתי את התזמון המדויק שבו המצלמה חולפת במקומות הנכונים במסלול, וברגע הנכון במוזיקה. התהליך לקח קרוב לחודש של ניסוי וטעייה, עד שנמצא המבנה הנכון גם מבחינה מוזיקלית וגם מבחינה פיזית של מסלול הנסיעה."

 

ומה אתה עושה מאז סיום הלימודים? 

"מאז שסיימתי ללמוד בבצלאל ב 2011 אני עובד כעצמאי. רוב הפרויקטים שלי מאז נעשו יחד עם ערן הללי (Between Bears) בתפקיד מנהל טכני, ולעתים בעיצוב ומידול. עבדנו על כמה דברים מעניינים ביחד אולי ראיתם את הקליפ החדש של  Panda Bear – Boys Latin?"

Panda Bear – Boys Latin  גם מהקליפ הזה אי אפשר להוריד את העיניים. 

 

"את נטע כהן (TAP TO RETRY) הכרתי בבצלאל היא למדה במחלקה לתקשורת חזותית ואני למדתי במחלקה לאנימציה. היום אנחנו נשואים + כלבה 🙂 ומלמדים בבצלאל. היה לנו מזל לקבל כמה פרויקטים משותפים מאוד מהנים בשנתיים האחרונות.
בית הכלבו היוקרתי Barnyes New York הזמין אותנו לביים סרט אנימציה שהוקרן בחלון הראווה החגיגי שלהם לכבוד חג המולד ב 2013, וMTV  ביקשו שנביים עבורם פרסומת לשיתוף פעולה שהם עשו עם מותג הקוסמטיקה  ו- Covergirl .
בפרויקט הזה הזמנו את רפי יניגר, האנימטור המוכשר, לעבוד איתנו, ואנחנו מקווים להפוך את זה למסורת.
וככה אנחנו קוראים לעצמנו כשאנחנו עושים פרויקטים משותפים. ,(: Neta n Lior זה NNL"

המדריך לסלפי המושלם – פרסומת ל MTV ו Covergirl. 

 

האם אתם עובדים על פרוייקט מעניין כרגע ?

"לאחרונה התחלנו לעבוד על סרט קצר. אנחנו מנסים לקבל מימון בשבילו, ומקווים שבשנה הבאה הוא כבר יהיה מוכן!"
מבטיחים לעדכן בעמוד שלנו: https://www.facebook.com/neta.n.lior

Psytube_HD_284