שני משחקי קווסט של אלון סימון ואורן רובין

ארנונה2

אלון סימון ואורן רובין,  אנימטורים / מעצבים עצמאיים, יצרו יחד שני משחקי קווסט. הראשון, "המרוץ לארנונה" נוצר כפרוייקט גמר משותף בבצלאל ב-2011

הרעיון ליצור משחק מחשב בתור פרוייקט גמר, ולא סרט אישי כמו רוב חבריהם ללימודים נבע מתוך אבה למשחקי מחשב של פעם. אלון מספר: 

הרעיון ליצור משחק בסגנון ״קווסט״ מאוד משך אותי ואת אורן. שניינו גדלנו על משחקים קלאסיים כמו ״אי הקופים״ ״יומו של הטנטיקל״ ״neverhood״ ועוד. בכול משחק כזה יש עולם קסום ומשוגע עם חוקיות משלו שבו השחקן צריך להתקדם תוך כדי פתירת חידות ודיאלוגים עם דמויות שונות. רצינו מאוד ליצור משהו כזה. בשנה השלישית ללימודים השתתפנו שניינו בקורס משחקי מחשב שם יצרנו ביחד משחקון קצר על בחור שנמצא בתחנת דלק וחייב להשתין, אבל את תא השירותיים היחידי תפס נהג משאית. למשחקון לא היתה את המשחקיות הכי טובה בעולם, אבל בעיקבותיו התגבש אצלינו הרעיון להכין משחק גדול יותר עם נפח כפרוייקט גמר. בהמשך התחברנו לרועי קרמר, מתכנת שעזר לנו להרים את הגירסא שהצגנו בתערוכת הגמר ובעצם איפשר לנו ללכת על הרעיון של משחק כפרוייקט גמר (את הגירסא הסופית של המשחק תיכנת אורן)   

ארנונה3

האם העלילות והדמויות במשחק לקוחות מהחיים האישיים שלכם?

העלילה של ״המירוץ לארנונה״ מבוססת על חוויה לא מלהיבה במיוחד מחיי היום יום. בתחילת כל שנת לימודים היינו צריכים לעבור סאגה בירוקרטית כדי לקבל את ההנחה שמגיעה לסטודנטים בירושלים. הסאגה הזאת כללה איסוף של טפסים ואישורים שונים ומשונים והגשה שלהם בזמן. בשבילי זאת בעצם היתה הפעם הראשונה בחיים שנתקלתי בסיפור הזה- אני גדלתי בקיבוץ ניצנים ואורן בראש פינה. אל הביוקרטיה הזאת הוספנו קצת מהווי הירושלימי שחווינו- המאבטחים החמושים בכל מקום, הפיגועים (אז היתה תקופה של פיגועי דריסה), חרדים ששורפים פחי אשפה בתור מחאה על כל דבר שמעצבן אותם, נוצרים שהולכים את נתיב היסורים של ישו וסוחבים צלב ענק, זקנות שמנצלות את טוב הלב שלך וגורמות לך לסחוב בשבילן שקים ענקים, העבודות על הרכבת הקלה, שביתות הסטודנטים, וכו׳.

יגאל, הגיבור של המשחק, הוא טיפוס שדי מזכיר את אורן ואותי, מין קיבוציניק/מושבניק כזה שמנסה לספר בדיחה גם שזה לא בדיוק הכי מתאים, צחי השותף שלו לא מבוסס על מישהו ספציפי אבל אני מניח שכולם נתקלו מתישהו בשותף לדירה שכזה (באופן כללי אחד הדברים הכי טובים בשותפים לדירה זה שאפשר להאשים אותם בזה שכיור מלא בכלים ושאף אחד לא הוריד את הפח). גם במישהי כמו שונטל הפקידה אני מאמין שכול אחד נתקל בין אם זה בסופר או במשרד הרישוי. בעל הבית של יגאל מבוסס על אדם אמיתי, על בעל הבית של אורן באחת הדירות שהוא גר בהן, שהיה נהג אוטובוס על הקו של אילת ירושלים.  

ארנונה4

ומה הייתה חלוקת העבודה ביניכם? 

בשני המשחקים, גם בארנונה וגם במשרד עבדנו בשיתוף על התסריט, העיצובים והאנימציות. ישבנו ביחד וחיברנו את העלילה של המשחק (זה המקום לתת קרדיט לאייל שורק ואורי אינקס שהנחו אותנו בבצלאל ועזרו לנו מאוד בגיבוש התסריט ושפה העיצובית של המירוץ לארנונה), אחר כך התחלנו לשחק עם העיצובים, ואת האנימציות פשוט חילקנו ביניינו. אורן ישב ולימד את עצמו לתכנת בפלאש והוא זה שתיכנת את שני המשחקים.

walkthrow1.mov.Still002  

נראה שההצלחה של המרוץ לארנונה השאירה לאלון ואורן טעם של עוד, והם יצרו משחק נוסף " קווסט המשרד" 

אלון: ״קווסט המשרד״ הוא משחקון קצר עם עלילה יותר מופשטת. הגיבור של המשחק הוא בחור שמנמן ומשועמם שעובד בעבודה משרדית מייבשת בחברה שבה כולם מחופשים לחיות או פירות, לא ברור למה.. הבחור הזה בעצם יוצא במסע להכניס ניצוץ של צבע אל תוך החיים האפרוריים שלו. אחרי שהמרוץ לארנונה יצא, חשבנו איך נוכל ליצור משחק נוסף בסיגנון ואחרי שחשבנו על כל מיני כיוונים הגענו בסוף לסיפור הזה. העבודה עליו ההתבצעה כל פעם שלאחד מאיתנו היה זמן פנוי והתפרסה על פני כמה שנים. היו לנו מחשבות שונות להמשיך את המשחקון הזה וליצור עוד שלבים, בנתיים שמנו אותו קצת בצד. אולי נחזור אליו בהמשך

 

שחקו במרוץ לארנונה! http://www.arnona-race.co.il/

שחקו בקווסט המשרד! http://www.theofficequest.com/

walkthrow1.mov.Still004

המירוץ לארנונה:
תסריט ואנימציה: אורן רובין, אלון סימון
תיכנות: אורן רובין
מוזיקה: יונתן אלבלק
שחקנים: מולי שולמן, אסף פריינטא, דן קליזר, ענת ניב, עדי קוזלובסקי
משחק משרד:
תסריט ואנימציה: אורן רובין, אלון סימון
תיכנות: אורן רובין
מוזיקה: יונתן אלבלק

עוד עבודות של אלון סימון: https://www.youtube.com/playlist?list=PLWbeH2aj8xnRSl1HlyriN1yKuiWyaYTfn

  • Adir Slutzki

    המשרד משחק מהנה ומעניין,
    כיף לראות משחקי פלאש כאלו בניחוח של פעם,
    האנימציות מגניבות וזורמות והמשחק כיפי.
    אני מאמין שהמשחקיות עצמה קצת מוגבלת
    לעכבר מחשב ומסתמכת הרבה על הוברים,
    דבר שיגביל התאמה עתידית למסכי טאץ'
    אבל מניסיון אפשר להתאים אותו בשינויים
    קלים וכדאי לדעתי.

    • Chen Heifetz

      אני מסכימה. בכייף הייתי מעבירה את הנסיעות עם המשחקים האלה בטלפון 🙂 השאלה היא כמה פשוט זה להתאים לטאצ'. נראה לי שלא ככ…