עצלן- אמיר רוים

זהו סרט קומי קצר, העשוי כאילו נלקח מתוכנית של נשיונל ג'אוגרפיק,  על עצלן שחי לו בנחת ביער. הוא לא עושה יותר מדי – הוא עצלן.  צווחה באמצע יום בהיר מעוררת אותו וגורמת לו לרדת מעץ ולחפש את מקורה.

זהו סרט הגמר של אמיר רוים מויצו חיפה, 2013.

מה שבולט במיוחד בסרט הוא הרקעים המושקעים שלו.  אמיר מספר על תהליך יצירתם:

"ציירתי את הרקעים על נייר, סרקתי למחשב, והפכתי את הקו לוקטורי. פלטת הצבעים הייתה בדגש על ג'ונגל צבעוני שיהיה מורכב ברובו מאובייקטים וקטורים. עיקר העשייה הייתה בתוכנת אילוסטרייטור – גם לבניית הדמויות וגם לרקעים. הרקעים האחוריים המופשטים נעשו עם פיינט בראש בפוטושופ. רציתי שהסרט יהיה צבעוני ושייתן הרגשה שהעצלן באמת יוצא למסע באזורים שונים ברחבי הג'ונגל, ושהג'ונגל באמת גדול ומגוון."

strip

 

למה דווקא עצלן?

"היה לי חשוב שהדמויות יהיו בעלי חיים ולא בני אדם, זה היה נראה לי יותר מעניין ומאתגר לתת מאפיינים אנושיים לבעלי חיים. אח"כ חשבתי על מי בעצם תהיה החיה שתככב בסרט, רציתי להשתמש בחיה שלא הופיעה ככוכב מרכזי בסרט.
בעצם, איך אפשר לא לחבב את החיה הזו? היא חיה את מרבית חייה על ענפי העץ, יורדת לאדמה רק לצרכים, ומתעסקת הרבה בכלום.
הדמות עצמה לקחה זמן לא קטן לגיבוש, בהתחלה היו המון סקיצות ושירבוטים עד שהיא גיבשה אופי."

strip

 

לאמיר לא היו חסרים מקורות השראה ליצירת הסרט :

"לקלוזאפים גרוטסקים לקחתי המון השראה מרן וסטימפי ועד בובספוג.
הסתכלתי על סמוראי ג'ק ולמדתי משם המון על זוויות צילום שיצרו עניין.
גם הייתה השראה לא קטנה מדיסני, ומלך האריות בפרט על העשבייה ומעמקי הג'ונגל.
כשאתה ניגש לעשות אנימציה, אתה גם צריך להבין איך התנועה בעצם עובדת: אתה צריך להיות גם האנימטור וגם השחקן.
פעמים רבות הסתכלתי על המראה להבין איך תנועה עובדת, הסתכלתי על "רובין הוד" של דיסני שהיווה מקור השראה מצוין לסייקלים שונים של הליכה."

"אני חייב גם המון תודה לכל החברים שתמכו ולמורים שנתנו פידבק ומתן עזרה ליצירת הסרט.
אנימציה זה המון עבודה שחורה, ולעתים זה גם מייגע, אבל יש המון הנאה וסיפוק לראות שמה שציירת והנפשת מתחיל לקבל חיים."

לתיק העבודות של אמיר

Sloth